‌‏یک تحلیل گر سیاسی باید این پرسش را مطرح کند که چرا از میان نزدیک به ۲۰۰کشورجهان کانادا مقصد اختلاسگران حکومتی جمهوری اسلامی ایران است؟
پاسخ به این پرسش از نگاه عوام شاید این باشد که کانادا کشورى مهاجر پذیر و دارای امکانات رشد و سرمایه گذاری است‎
‏اما بسیاری از کشورهای جهان نیز همین ویژگی را دارا هستند،
پس ‎چرا کانادا؟
پاسخ به این پرسش را باید در پیوندهای بخش انگلوفیل حکومت (دوستداران ‎انگلیس و دوتابعیتی های امپراتوری ‎بریتانیا) با پیکره حکومت دانست.
روش استعمار انگلیس در ایران بسیار پیچیده و رازآلود است اما این رازها از نگاه یک تحلیل گر زیرک پنهان نمی ماند.
بیشتر اختلاسهای کلان و میلیارد دلاری در جمهوری اسلامی با چراغ سبز لندن و پشتیبانی عناصر انگلوفیل نفوذی در سیستم امنیتی و قضایی انجام میشود

‏برای یک ‎اختلاس بزرگ میلیارد دلاری مجموعه ای از عوامل اطلاعاتی ام آی سیکس و عوامل داخلی همکاری میکنند تا سرانجام این رقم بزرگ اختلاس سر از بانکهای کانادا و نهایتا انگلیس درآورند!
این تازه ترین روش استعمار انگلیس در ایران است.
‌‏آنها به کسانی که در مسندهای حساس مالی و اقتصادی و سیاسی قرار دارند تابعیت و شهروندی بریتانیا را میدهند، داشتن گذرنامه بریتانیایی یا کانادایی یکی از شرایط مهم یک اختلاس موفق با پشتیبانی لندن است. در این چند ساله میلیاردها دلار از سرمایه و ثروت مردم ایران به بانکها
‏بانکهای امپراتوری بریتانیا سرازیر شده است.
تحقیقات در این باره برای هر روزنامه نگاری پیامد مرگ به همراه دارد.
این یک افشاگری بزرگ است که در هزارتوی یک دسیسه، بسیاری را ناپدید میکند.
فقر و فلاکت مردم ایران با خروج میلیاردها دلار ثروت حرامزادگان از کشور و روانه شدن آن
‏ به کانادا و لندن رقم میخورد.
اما باز این پرسش را پیش میکشیم که ‎
بسیاری از مردم عادی نمیدانند که کانادا کشوری مستقل نیست و جزوی از خاک امپراتوری پهناور بریتانیا است. ملکه انگلیس، ماکه کانادا نیز به شمار می رود و فرماندار کانادا توسط ملکه الیزابت تعین میشود.

‏استرالیا، کانادا، نیوزلند و بسیاری از کشورهای جهان اکنون جزوی از ممالک پادشاهی انگلیس به شمار می آیند و زیر نام کشورهای همسود یا کامنولث یا مشترک المنافع شناخته میشوند.
تمام قوانین این کشورها باید به توشیح ملوکانه ملکه انگلیس برسد وگرنه هیچ ارزشی نخواهند داشت.

‏این همان راز فلسفه شاهنشاهی است که عوام و جمهوری خواهان از درک آن ناتوانند.
انگلیس هرگز نمی توانست با حکومت جمهوری چنین امپراتوری ای را زیر نگین خویش داشته باشد.
بانکهای کانادا و لندن روابط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند و با یک امپراتوری مالی اداره می شوند.

‏بنابراین تزریق پول های بادآورده به نظام بانکی کانادا یعنی تزریق پولهای ملت ایران به نظام مالی امپراتوری بریتانیا.
اینگونه است که انگلیس بدون شلیک حتی یک گلوله تنها با نفوذ دادن عناصر انگلوفیل خودفروخته در جاهای حساس نظام در حال چپاول ایران است.

‏در واقع ایرانیان در یک سیستم برده داری انگلیسی تبدیل به برده های پادشاه بریتانیا شده اند.
پول هایی که میبایست در زیرساختهای عمرانی ایران به صورت وام به صاحبان صنایع و مشاغل پرداخت شود به جیب شهروندان انگلیسی و کانادایی عضو امپراتوری بریتانیا میرود.
‏انگلیس در خواب هم نمی دید که بتواند روزی یک کشور ثروتمند همچون ایران را بدون جنگ و هزینه نظامی مستعمره خویش کند.

در آینده و با آشفته تر شدن اوضاع، نگران گریز حرامزادگان و پولهای بیشتری به سوی سرزمین های پادشاهی بریتانیا بویژه کانادا خواهیم بود.
‌‏انگلیس به اندازه ای زرنگ و هوشمند هست که مستقیما از پذیرش اختلاسگران حکومتی سرباز زند، اما آدرس کانادا به همراه پاسپورت کانادایی را در جیب آن ها می گذارد! حتی در صورت سرنگونی حکومت نیز امکان بازگردانیدن این افراد وجود ندارد

‏زیرا دوتابعیتی بودن ایشان سبب میشود تا مورد پشتیبانی کشورهای استعماری مانند کانادا و انگلیس قرار گیرند همانگونه که محمود خاوری با خیال آسوده میلیاردها دلار از پول ملت ایران را در نظام مالی امپراتوری بریتانیا تزریق کرد و هرگز مورد پیگرد قرار نگرفت.