پای بایدن و متحدان گلوبالیست او در پوست گردوی روسی

با صدور فرمان حمله نظامی روسیه به اوکراین توسط پوتین، گمانه زنی‌‌ها مبنی بر آغاز این حمله سرانجام به واقعیت پیوست. اما از چند هفته پیش از شروع این حمله، آمریکا و متحدان آن نظیر اتحادیه گلوبالیستی اروپا، روسیه را تهدید کرده بودند که اگر پوتین دست به حمله بزند، آنها نیز وارد عمل خواهند شد و پای ناتو نیز به میان خواهد آمد و روسیه بازنده این جنگ خواهد بود. بدین ترتیب توانستند با دادن وعده‌های پوچ و تو خالی به رئیس جمهور گلوبالیست اوکراین مبنی بر حمایت دنیای غرب از این کشور در صورت پیوستن به ناتو، اوکراین را به سوی جنگی نا برابر از نظر توازن قوای نظامی با روسیه سوق داده و دامنه نا آرامی‌ها را از منطقه خاورمیانه تا آسیای میانه و شرق اروپا گسترش دهند. در ادامه این نوشتار کوتاه، به ابعاد مختلف این موضوع خواهیم پرداخت و با صرفنظر از فرضیه معامله پشت پرده دموکرات‌های آمریکا با پوتین بر سر اوکراین، به واقعیت‌های پیرامون آن بطور اجمالی‌ اشاره خواهیم نمود.

در ابتدا باید به این مساله اشاره کنیم که ناتو تمایلی به ورود به این جنگ ندارد زیرا اولا اوکراین عضو پیمان ناتو نمی‌‌باشد. دوم آنکه، نگاه ۲۹ کشور عضو این پیمان در نهایت به سی‌ امین عضو مهم خود یعنی‌ ایالات متحده می‌باشد و به نظر نمی‌‌رسد که این کشور تحت رهبری جو بایدن بتواند تمام کشورهای عضو این پیمان را پشت سر خود جمع کند. سوم آنکه، ترکیه به عنوان دومین عضو قدرتمند ناتو و تحت رهبری اردوغان به هیچ عنوان تمایلی به دادن اجازه استفاده از پایگاه‌های خود علیه روسیه ندارد و آنرا تهدیدی جدی علیه امنیت ملی‌ خود تلقی می‌کند. همچنین، کشیده شدن دامنه جنگ روسیه با اوکراین به ترکیه از طریق ناتو برای اسرائیل نیز خوشایند نخواهد بود؛ چراکه این کشور هم با ترکیه پیمان امنیتی دارد و هم با روسیه روابط دیپلماتیک متوازنی برقرار کرده است. چهارم آنکه، در حال حاضر در تعدادی از کشورهای اروپایی عضو ناتو، دولت‌هایی‌ از طیف راست به قدرت رسیده ا‌ند و به نوعی حامی‌ پوتین می‌‌باشند. در نتیجه، ادامه اصرار بر ورود ناتو به این مخاصمه میتواند به شکاف در ناتو و خروج برخی‌ از اعضای آن از این پیمان منتهی‌ شود.

مساله مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم، اینست که کشورهای اروپای غربی که عمدتا عضو اتحادیه گلوبالیستی اروپا هستند نیز به سه دلیل عمده تمایلی به درگیری نظامی با روسیه ندارند. اول آنکه، اقتصاد این ممالک بعد از حدود دو سال که از پاندمی ویروس کرونا می‌گذرد، خسارات هنگفتی را متحمل شده است و ورود به یک مناقشه نظامی که انتهایی را نمی‌توان برای آن متصور بود، میتواند هزینه و فشار مضاعفی را به اقتصاد این ممالک وارد کند و شورش‌های اجتماعی‌ را در این جوامع به همراه داشته باشد. دوم آنکه، آلمان و فرانسه به هیچ عنوان حاضر نیستند که با حمایت از اوکراین، قراردادهای چند میلیارد دلاری خود را با روسیه که عمدتا صدور ماشین آلات آلمان و هواپیماهای ایرباس فرانسه به آن کشور را شامل میشود به خطر بیاندازند.پای بایدن و متحدان گلوبالیست او در پوست گردوی روسی

سوم، وابستگی‌ اکثر کشورهای اروپایی به منابع انرژی روسیه می‌باشد. برای مثال، قسمت قابل توجهی‌ از برق فنلاند و گاز آلمان توسط روسیه تامین میشود که قطع این منابع به خصوص در فصل زمستان میتواند به سقوط دولت‌های چپگرای آنها که اکنون زیر فشار احزاب دست راستی‌ خود نیز قرار دارند بیانجامد. در نهایت، به نظر میرسد که اروپا به چند تحریم نمادین و بی‌ ارزش علیه روسیه و پوتین از جنس تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی بسنده کند. حتی بستن سویفت و خارج کردن بانک‌های روسیه از داد و ستد با اتحادیه اروپا نیز فقط جنبه نمادین خواهد داشت و فاقد اثربخشی لازم خواهد بود؛ چراکه این کشور از طریق هم پیمانان خود در خارج از اتحادیه اروپا میتواند عملیات بانکی‌ خود را به انجام برساند.

سخن پایانی

آنچه اکنون در هیاهوی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به فراموشی سپرده شده، مناقشه بین چین و تایوان است که میتواند بطور همزمان جبهه جنگ دیگری را باز کند. در این صورت نیز نه کاری از دست رئیس جمهور خواب آلود آمریکا بر خواهد آمد و نه اتحادیه گلوبالیستی اروپا که کارخانه‌هایش توسط چین بلعیده شده است میتواند کاری از پیش ببرد. به هر حال، حمله روسیه به اوکراین با تمام تهدیدات ضمنی‌ و لفظی علیه این کشور و شخص پوتین به وقوع پیوست. اکنون باید دید که آیا شاخ و شانه کشیدن‌های بایدن و سایر متحدان گلوبالیست او در عمل به حرکت معنا داری علیه روسیه و شخص پوتین منتهی‌ میشود یا اینکه فقط به ابراز نگرانی‌های عمیق و لفاظی‌های بی‌ ارزش بسنده میشود. اما آنچه که به جرات می‌توان گفت اینست که هرگاه رئیس جمهوری نالایق و بی‌ کفایت در کاخ سفید زمام امور را در دست می‌گیرد، پیامدهای فاجعه بار آن تمام جهان را تحت الشعاع خود قرار میدهد. روسای جمهوری همچون جیمی کارتر، بیل کلینتون، حسین اوباما و اینک جو بایدن!

کوروش و.

اسفند ماه ۲۵۸۰ شاهنشاهی