دوستان همه شما احتمالا چه از طریق برنامه های زنده، چه از طریق فیس بوک و یوتوب فیلم های حضور و اتحاد زیبای میهن پرستان هوادار شاهزاده رضا پهلوی در نشست ورشو را دیده اید. جدای از حاشیه پیش آمده به علت حضور علی جوانمردی این همایش نمونه بارز از اتحاد و یکدلی هواداران پادشاهی در ورشو بود.
هر زمان حرکت بزرگی اتجام می شود یا درصدد انجام هست عده ای که معمولا توان اجرایی و کار عملی را ندارند به علت حسادتها و حب و بغض ها به آن حرکت حمله میکنند. این موضوع را من به عینه در 6 بار ترند جهانی کردن هشتگ های تویتری دیدم که بعضا عده ای چون توان و پتانسیل و نیروی این قبیل کارها را نداشتند نسبت به این موضوع حسادت می کردند اما ما از هر حاشیه ای با سرعت عبور و به سراغ حرکت بعدی خواهیم رفت چون اگر قرار باشد در حاشیه ها بمانیم توان و پتانسیل و وقت خود را برای مبارزات بعدی از دست خواهیم داد.
نکات زیر در مورد نشست ورشو جالب توجه بود :
1- این حرکت خودجوش با هزینه شخصی افراد بود و برخلاف مجاهدین که پول های میلیونی خرج میکنند و تعدادشان یک سوم هواداران شاهزاده رضا پهلوی در ورشو بود.
2-برای این حرکت یاران ما از گروه ملی گرایان مردم گرا بلاخص آقایان آرش مهدوی سام فیروزی و گروههای هم پیمان زحمت زیادی کشیدند. ما هفته ها دنبال گرفتن مجوز بودیم و برای محکم کاری مجوز سه قسمت استادیوم و یک قسمت از شهر را گرفتیم که کار قانونی باشد. جای تعجب است وقتی میبینیم عده ای آمدند و گفتند هیچ گروهی مجوز ندارد.
3- توافقی که بین گروهها صورت گرفت این بود که پرچم شیر و خورشید تنها پرچم غالب میدان باشد، چون طبق تجربه در تجمعات این چنینی میدیدیم که بعضا تجزیه طلبان و جدایی خواهان با پرچم های خود به این حرکات می آمدند و درصدد مصادره جمعیت بزرگ بودند از سویی کشور اسرائیل نیز یک کشور آزاد و رها هست و به اندازه کافی توان و نیرو و منابع مالی دارد که از خودش دفاع کند یا برای خود تجمع برگزار کند. بارها در تجمعات قبلی دیده شده بود که یک یا چند پرچم کوچک شیر و خورشید در کنار دهها پرچم بزرگ اسرائیل آن هم در تجمع برای بازپسگیری کشورمان حضور داشت که بسیار غیر منطقی بود از این جهت از یاران انتظامات تقاضا کردم این نکته را مد نظر قرار دهند. این بدین معنی نیست ما با کشوری دشمنی داریم. دشمنی و یا دوستی ما بر اساس احترام آنها به تمامیت ارضی و یکپارچگی ملی، احترام به پرچم ما و رهبری مبارزات ما شاهزاده رضا پهلوی است.
4-این حرکت نمونه آشکار یک اتحاد در عمل هواداران پادشاهی و جمهوری خواهان ملی بود. در کسانی که ایستاده بودند و جاوید شاه می گفتند جمهوری خواه و حتی چپ هم وجود داشت ولی آنها بیان میکردند چون تنها راه رهایی و تنها آلترناتیو مورد اطمینان و مستقل شاهزاده رضا پهلوی است در این راه همراه هستند و تلاش بسیار نیز کردند.
5-حضور علی جوانمردی تنها حاشیه این حرکت بود. به باور من اگر یارانی که آنجا حضور داشتند به ایشان محل نمی گذاشتند و پیرامون او تجمع نمیکردند اینها موفق نمی شدند که حرکت را به حاشیه بکشند. البته که ایشان به علت حضور مداوم در صدای امریکا و جریان های مبارزاتی کردی چهره شناخته شده ای است و واکنش برانگیز است و چون هواداران پادشاهی افرادی ناسیونالیست و ملی هستند توان حضور افرادی که سابقه یا مراوده ای با تجزیه طلبی ایران دارند را تحمل نمیکنند و بخاطر همین موضوع در یک لحظه نظم حرکت بهم خورد و بسیاری به سمت ایشان اعتراض کردند. در حرکتهای آینده با هماهنگی بیشتر امیداوریم این مسائل حاشیه ای نیز حل شود.

در پایان از یکایک کسانی که بر هر نحوی برای برگزاری این همایش کمک کردند سپاسگزاری کرده و نوید میدهیم که به زودی به سمت تشکیل کمیته های محلی تظاهرات برای انجام حرکتهای گسترده در آینده خواهیم رفت.

با سپاس
مهدی میرقادری
27 بهمن 2577 شاهنشاهی