ترجمه: محسن خیر آبادی

لغو قریب الوقوع تحریم فروش اسلحه به جمهوری اسلامی ایران در ماه اکتبر به شدت برای صلح جهانی مضر است و از بازگرداندن ثبات به خاورمیانه جلوگیری می کند. نسل کشی کنونی در سوریه ، که توسط جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوسته است ، باعث کشته شدن بیش از 500000 نفر و آواره شدن حدود 6 میلیون نفر شده است و این مساله برای کشورهایی که با پذیرش گسترده مهاجران روبرو هستند چالش ایجاد کرده و زندگی میلیون ها نفر بوسیله این تراژدی تحت تأثیر قرار گرفته است. بیشتر بخوانید.

حقایق: در ژانویه 2011 معترضین صلح جوی سوریه ای که به دنبال اصلاحات بودند در دمشق و بسیاری از شهرهای دیگر سوریه شروع به راهپیمایی کردند و ماهها این کار ادامه داشت تا اینکه در 18 مارس قتل عام توسط دولت آغاز شد. تا فوریه سال 2017 سازمان عفو بین الملل تخمین می زند كه حدود 13000 نفر در زندان های دولت اعدام شده اند و هزاران نفر شكنجه شدند.طبق آمارهای رسمی دولت سوریه بیش از 40000 نفر و طبق آمار مخالفان دولت تاکنون بیش از 586000 نفر کشته شده اند. میلیون ها پناهنده ی این جنگ به کشورهای دیگر سرازیر شده اند و باعث بروز بحران پناهندگی بی سابقه ای شده است.

رژیم اسد در ارتکاب این جنایات علیه بشریت تنها نیست. پشتوانه قدرتمند روسیه و پشتیبانی زمینی جمهوری اسلامی ایران و نفت رایگان این فاجعه را بوجود آورده است. جاه طلبی های روسیه را نمی توان به راحتی مهار کرد، اما رژیم اسلامی ایران چگونه می تواند در تمام این سالها پشتیبانی های نظامی و مالی را به سوریه ارائه دهد و با خشم جهانیان به خاطر مداخله خود در یک کشور سوم روبرو نشود؟ سوال این است که تامین مالی برای نسل کشی و از بین بردن حقوق بشر در مقیاسی بی سابقه چگونه انجام شده است.

توافق هسته‌ای که دولت اوباما در سال 2013 امضا کرد، بیشتر نیاز به پول برای تحریک فعالیتهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از جمله مداخله مستقیم نظامی برای حمایت از رژیم اسد را فراهم کرد که تاکنون تلفات آن از مرز بیش از نیم میلیون نفر گذشته است. 150 میلیارد دلار از دارایی های نقدی که توسط دولت دموکرات آمریکا به رژیم اسلامی ایران اعطا شده بود برای تأمین بودجه قتل عام در سوریه با استقرار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جریان نفت رایگان ایران برای تامین مالی ماشین جنگی اسد استفاده شد.

تهدیدهای اخیر صادر شده توسط خود شخص خامنه ای این ایده که “راه حل نهایی” در نابودی کشور یهود است را ترویج می کند. اجازه ندهید این رژیم سرکش سلاح های بیشتری بدست آورد و در صحنه های جهانی ویرانی ایجاد کند.

با امضای این دادخواست شما خواستار تحقیقات بیشتر در مورد نقش حمایت های سازمان یافته شده از جنایات رژیم اسلامی هستید.
امضای شما در اینجا ____________________________

از آنجایی که فعالیت های آشکار نظامی رژیم اسلامی ایران در سوریه و حمایت از حمله اسد به مردم خود، همگی به سال 2011 باز میگردد و اعلام رژیم ایران مبنی بر پشتیبانی بی بدیل از رژیم اسد برای مقامات جهانی بسیار شناخته شده است آیا نباید نه تنها رژیم اسلامی ایران (که نقش پررنگی در نسل کشی سوریه به عهده داشته است) بلکه کسانی که در این نسل کشی کمک کرده اند و نقش داشته اند نیز مسئول باشند؟ چگونه ایالات متحده می تواند سازمان های مشکوک به تأمین بودجه سازمان های تروریستی در خارج از کشور را بطور منظم مسدود کند، اما آگاهانه بودجه خود را برای یک دولت اسلامی تروریستی آزاد کند؟ یک ماشین کشتار دولتی که اتفاقاً باعث کشته شدن تعداد بسیار زیادی از سربازان آمریکایی و غیرنظامیان این کشور در طول چهل سال حکومت تروریستی خود شده است.

مسئولیت فعال کردن رژیمی تروریستی که بی امان در طی چندین دهه ، شهروندان خود را به دلیل اعتراضات مسالمت آمیز زندانی و شکنجه کرده است، از ماشین های کشتار در سوریه، عراق و یمن پشتیبانی می کند و همچنان با موشک های بالستیک و هدف قرار دادن کشتی ها در آب های بین المللی صلح جهانی را تهدید می کند با کیست؟ آیا جمهوری اسلامی ایران می توانست نسل کشی سوریه را بدون تأمین اعتبار مالی دولت اوباما انجام دهد – در حالی که آنها (رژیم اسلامی) هرگز قول متوقف کردن فعالیتهای بی ثبات کننده ی خود در منطقه و پایان نسل کشی در سوریه را نداده بودند؟ آیا دستیابی به میراثی دروغین برای پرزیدنت اوباما و دولت وی با امضای توافق هسته ای بسیار ضعیف (JCPOA) ارزش استمرار نسل کشی در سوریه را داشت؟ آیا این دولت نباید در نسل کشی مردم بی گناه سوریه توسط رژیم اسلامی مسئول شناخته شود؟ چه کسی می تواند پاسخگوی این مسائل مهم باشد؟

در صورت عدم مسئولیت پذیری، رژیمی که به شکنجه و اعدام مردم خود ادامه می دهد و از بین بردن دولت یهود را تشویق میکند با پرورش شبه نظامیان خود در خاور میانه برای صادر کردن ایدئولوژی خود به راحتی می تواند عواقب فاجعه آمیز را برای سایر نقاط جهان به دنبال داشته باشد.

با امضای این دادخواست شما خواستار تحقیقات بیشتر در مورد نقش حمایت های سازمان یافته شده از جنایات رژیم اسلامی هستید.
امضای شما در اینجا _____________________________