جان همه از این رژیم به لب رسیده؛ ما برای یک فروپاشی کنترل‌شده تلاش می‌کنیم و این با «شو یکنفره» ممکن نیست!

نشریه سوئیسی: رضا پهلوی فرزند ارشد پادشاه فقید ایران در صحنه است تا سرنگونی رژیم در ایران را برنامه‌ریزی کند.
-شاهزاده رضا پهلوی: هرگز شرایط برای براندازی تا این اندازه مناسب نبوده است.
«آیت‌الله‌ها در چهل سال گذشته روند یک تغییر و تحول سالم به سوی مدرنیته را ناممکن کردند. حتی بیشتر از این: انقلاب اسلامی ما را قرن‌ها به عقب پرتاب کرد. حالا باید فرهنگ ما از نو شکوفا بشود تا بتوانیم دوباره به جهان مدرن متصل بشویم و با غرب همراه شویم. این روند سال‌های بسیاری طول خواهد کشید شاید بیست و حتی سی سال.»

«من همزیستی غرب با رژیم تهران را کاملا منتفی می‌دانم. دی‌ان‌ای آنها در تناقض کامل با ارزش‌های غربی قرار دارد. آیت‌الله خود را به عنوان حکومت الله روی زمین می‌بینند! این قرائت آنها از نقش خودشان است و در این باره نمی‌توان با انها بحث و گفتگو کرد! هیچ تفاهم و توافقی با چنین آدم‌هایی ممکن نیست چرا که آنها کشوری مانند ایران با سنت‌های پر بار را به فرقه‌ی شیعه کاهش داده‌اند.»

« فقط یک راه حل وجود دارد: جمهوری اسلامی باید برود! چرا که از این رژیم هیچ کار دیگری ساخته نیست جز اینکه کشور را بیش از پیش ویران کند. بعلاوه، ایرانیان نه تنها معتقدند که این رژیم برای هر نوع بهبود بخشیدن به اوضاع ناکارآمد است بلکه اصلا حقانیت (Legitimacy) ندارد. به همین دلیل من برای نخستین بار به لزوم همگرایی نیروهای اپوزیسیون رسیده‌ام که تا کنون با یکدیگر مبارزه می‌کرده‌اند ولی حالا باید با همدیگر درباره آلترناتیوها تأمل کنند. موقعیت ما برای موفقیت با همگرایی و همبستگی به طرز مؤثری بهبود یافته است. من همه شهروندان را فرا می‌خوانم مسئولیت خود را در این امر خطیر هر کسی هر طوری که می‌تواند بر عهده بگیرد تا بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهیم.»
«من به نظامیان اعلام می‌کنم: سلاح‌های خود را به سوی هم‌میهنان خود نگیرید بلکه از آنها حمایت کنید!»

ما تأملات خود را با سیاستمداران هم دموکرات و هم جمهوریخواه در میان گذاشته‌ایم. هر کسی که در ۳ نوامبر برنده انتخابات شود، چه دونالد ترامپ و چه جو بایدن، می‌بایست توجه داشته باشد که پیام‌های آنها می‌بایست به سوی مردم باشد و نه برای رژیم. چرا که مردم باید بدانند که تنها گذاشته نخواهند شد.

یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰

پیر هویمان خبرنگار نشریه سوئیسی «Weltwoche» که با شاهزاده رضا پهلوی گفتگو کرده است می‌نویسد، رضا پهلوی ۱۹ ساله بود که آیت‌الله خمینی پدر وی را از تخت پادشاهی سرنگون کرد. رضا پهلوی در سال ۱۹۷۹ انقلاب را از فاصله‌ی دور و مطمئن در تگزاس دنبال می‌کرد؛ جایی که در یک پایگاه هوایی آمریکایی در حال دیدن دوره‌ی خلبانی بود. از آن زمان وی در تبعید زندگی می‌کند و با گروه‌های اپوزیسیون در ارتباط است.

https://rb.gy/nliebo

شاهزاده رضا پهلوی